A A A K K K
для людей із порушенням зору
Любашівська громада
Одеська область, Подільський район

Як оформити трудові відносини з працівником?

Дата: 21.05.2019 11:34
Кількість переглядів: 899

Легалізація трудових відносин, правильне оформлення відносин з працівниками – одне з актуальних питань сьогодні.

Як правильно прийняти працівника на роботу?

Перш за все, потрібно визначити, як саме цей працівник у вас буде оформлений. Зараз існує два види працевлаштування за трудовим договором: основне і за сумісництвом. Якщо працівник уже має основне місце праці, то у вас він може бути оформлений лише як сумісник.

Посада, на яку приймаєте працівника обов’язково повинна бути в державному класифікаторі професій в Україні. Часто трапляється, що люди працюють фактично на посадах, яких у класифікаторі немає або є подібні, які слід перефразувати.

Одразу застерігаємо – не упустіть важливий крок! Обов’язковою умовою правильного оформлення новоприйнятих працівників є вчасне повідомлення про їхнє прийняття органу ДФС. Для цього є спеціально розроблений бланк «повідомлення про прийняття працівника», який роботодавець зобов’язаний подати до початку трудових відносин, цього вимагає трудове законодавство. Нагадаємо: працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення про такий прийом органу ДФС (ч. 3 ст. 24 КЗпП).

Наступні етапи – це власне оформлення. Працівник пише заяву, подає пакет особистих документів, а роботодавець оформляє наказ, трудовий договір, формує особову справу і заповнює трудову книжку.

Обов’язкові кадрові документи роботодавця:

  • правила внутрішнього трудового розпорядку;
  • посадові інструкції;
  • штатний розпис;
  • затверджені терміни виплати заробітної плати;
  • табель обліку робочого часу;
  • відомості про нарахування та виплату зарплати;
  • книга обліку трудових книжок;
  • графік відпусток на поточний рік тощо.
  • Поширеною є помилкова думка, що ФОП може не вести кадрову документацію. Насправді, це не так. Що стосується кадрового обліку, то  він однаковий як для транснаціональних компаній зі штатом у тисячі осіб, так і для маленького ФОПа з одним найманим працівником.

Нехтування питаннями документообігу може дорого обійтися роботодавцю. А кому потрібні витрати, яких можна дуже легко уникнути?

Таким чином, підприємству треба приділити дуже велику увагу щодо правильного оформлення наказів про прийняття працівників на роботу, оскільки за можливе визнання недійсного наказу підприємству загрожує штраф у розмірі 30 мінімальних заробітних плат, а це на сьогодні 125190 гривень. А якщо наказ оформлений правильно, але підприємство несвоєчасно повідомило фіскальну службу про прийняття працівника на роботу, то таке порушення коштуватиме підприємству 4173 гривень.

            Майданник  Л.М.

головний спеціаліст - інспектор праці Любашівської  селищної  ради       


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь