Любашівська громада
Одеська область, Подільський район

Аналіз регуляторного впливу на рішення Любашівської селищної ради Одеської області «Про затвердження КП «Джерело-Комунсервіс» тарифів на послуги з централізованого водопостачання».

Дата: 25.09.2019 09:53
Кількість переглядів: 795

Аналіз

регуляторного впливу на рішення Любашівської селищної ради Одеської області   «Про затвердження КП «Джерело-Комунсервіс» тарифів на послуги з централізованого водопостачання»

Цей аналіз регуляторного впливу ( надалі - Аналіз) розроблений на виконання та з дотриманням вимог Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регуляторної політики  у сфері господарської діяльності» від 11 вересня 2003 року №1160-ІУ та Методик проведення аналізу  впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів  України  від 11 березня 2004 року №308 та визначає правові та організаційні засади реалізації проекту  рішення Любашівської селищної ради Одеської області   «Про затвердження КП «Джерело-Комунсервіс» тарифів на послуги з централізованого водопостачання».

І. Визначення проблеми, яку передбачається розв'язати шляхом  правового регулювання

 На даний час   послуги , які надає комунальне підприємство «Джерело-Комунсервіс» є збитковим, що зумовлює погіршення його фінансового стану, умов господарювання та зростання величини кредиторської заборгованості.

Збиткова діяльність, пов'язана з невідповідністю тарифів тим витратам, які фактично несе підприємство.  З незалежних від підприємства причин, зросли виробничі витрати, зросла собівартість послуг, що обумовлена підвищенням цін на електроенергію, покупні комплектую-чі  вироби, паливно-мастильні та інші матеріали, збільшення розмі-ру  мінімальної заробітної плати та вартості всіх договірних робіт та послуг. Так, за період, що минув з моменту перегляду тарифів, собівартість підвищилась  з 11,31 гривень до 14,64 гривень, що становить 29,44 відсотків.

Збиткова діяльність підприємства призводить до зменшення  його фінансових  ресурсів. Застаріла технічна база вимагає проведення обсягів ремонтних робіт, а джерело фінансування заходів, які підприємство повинно спрямовувати на зміцнення матеріально-технічної бази, відсутнє. Оскільки власні фінансові ресурси знаходяться на рівні, нижчому від мінімально необхідних для організації виробничого процесу та процесу реалізації послуг, комунальне підприємство «Джерело-Комунсервіс» не в змозі своєчасно погашати інші зобов'язання, проводити вчасно поточний ремонт та  аварійні роботи.

Таким чином, діючі тарифи послуг з централізованого водопостачання  вже  не можуть  виконувати свого економічного призначення і повертати підприємству  кошти, затрачені на виробництво. 

 

ІІ. Мета державного регулювання  тарифів на послуги

 Метою державного регулювання тарифів на централізоване водопостачання у 2019 році є впорядкування тарифів  для створення умов економічно-ефективної та безперебійної роботи підприємства при повному покритті витрат  підприємства  за надані послуги, досягнення рівня економічно – обгрунтованих витрат на їх виробництво  з урахуванням  природних особливостей регіону та технічних можливостей  підприємства.

 

ІІІ. Роз'яснення  проблеми

 Необхідність впорядкування тарифів  на послуги централізованого водопостачання, що надає комунальне підприємство «Джерело-Комунсервіс» у 2019 році зумовлено впливом ряду факторів:

- зростання собівартості послуг водопостачання  за рахунок збільшення витрат на матеріальні ресурси, розрахунок яких для включення у тарифи  відбувається за поточними цінами, що не дозволяє враховувати інфляційні процеси;

- збільшення законодавчо-встановленого розміру мінімальної заробітної плати;

- збільшення вартості робіт та послуг виробничого характеру, що виконуються  сторонніми організаціями, з огляду на зростання мінімальної заробітної плати та інші чинники впливу на вартість договірних робіт;

- зростання  розміру податків і зборів та інших обов'язкових платежів.

Вищевказані  фактори впливають на зростання собівартості послуг з централізованого водопостачання  у 2019 році.

 

ІV. Опис механізмів і заходів, які  забезпечать     розв'язання визначеної   проблеми шляхом прийняття  запропонованого  регуляторного акту

 Тарифи на  послуги  централізованого водопостачання  сформовані у відповідності до «Порядку формування тарифів на послуги  централізованого водопостачання і водовідведення», затвердженого наказом Державного комітету  будівництва , архітектури та житлової політики  України №869 від 01 червня 2011 року.

Розрахунок  базових тарифів здійснено на підставі  виробничої програми на 2019 рік, планових витрат, визначених на підставі галузевих нормативних витрат, державної  статистичної звітності  та розміру податку на прибуток.

 

V. Альтернативні варіанти  досягнення мети державного  регулювання

 Є два способи вирішення поставленої проблеми:

1. Зміна тарифів на послуги централізованого водопостачання  для всіх категорій споживачів до рівня, що забезпечує повне покриття  операційних витрат підприємства.

2.Альтернативним вирішенням питання беззбиткової діяльності  комунального підприємства «Джерело-Комунсервіс» є надання підприємству  дотації з місцевого бюджету, що дозволить  залишити тариф  на послуги  централізованого водопостачання  на діючому рівні.

 

VІ. Характеристика  очікуваних соціально-економічних  наслідків запровадження передбачених  заходів

 Впорядкування  тарифів на послуги централізованого водопостачання  забезпечать:

- вироблення гнучкої й ефективної тарифної  політики   у сфері комунального господарства, можливість подальшого   розвитку підприємства;

- за умов беззбиткової діяльності, підприємство буде в змозі вчасно  і в повному обсязі розраховуватися за отримані товари, роботи, послуги з сторонніми організаціями, своєчасно виплачувати заробітну плату своїм працівникам, підвищити якість надання послуг з централізованого водопостачання ;

- зменшення енергоспоживання  за рахунок встановлення  ефективного обладнання.

 

VІІ. Обґрунтування   терміну дії запропонованого  регуляторного  акту та переліку заходів, спрямованих  на відстеження  ефективності  дії  регуляторного акту

 З метою відстеження  результативності рішення  селищної ради  про впорядкування тарифів  на послуги централізованого водопостачання пропонуються такі заходи:

- обговорення результатів та наслідків прийнятого регуляторного акту;

- вивчення думки громадськості щодо вартості послуг водопостачання :

   

Тарифи на послуги з централізованого водопостачання:

     

НАСЕЛЕННЯ

19,85 грн в.т.ПДВ 3,31 грн

     

БЮДЖЕТ

19,85 грн в.т.ПДВ 3,31 грн

     

ІНШІ

24,80 грн в.т.ПДВ 4,13 грн.

     

 Строк дії запропонованого регуляторного акту 1 місяць.

 

VIII. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат

Сфери впливу

        Вигоди

           Витрати

Інтереси органу місцевого самоврядування

Забезпечення сталого функціонування об’єктів комунального господарства

Витрати на етапі розробки регуляторного акта (публікація у засобах масової інформації)

Інтереси суб’єктів господарювання

Забезпечення економічної стабільності у роботі підприємства

       Не передбачено

Інтереси громадян

Підвищення якості платних послуг

       Не передбачено

 

ІХ. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

 

Відстеження результативності регуляторного акту буде відбуватися в порядку, передбаченому ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». 

 Для проведення відстеження результативності будуть використані статистичні дані.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом щорічного затвердження бюджету та затвердження звіту про його виконання.

      Строки проведення базового, повторного та періодичного відстеження пропонується встановити у відповідності з вимогами Закону України «Про державну регуляторну політику у сфері господарської діяльності».

 Директор КП «Джерело-Комунсервіс»                          Є.Л.Овчар

https://rada.info/upload/users_files/04380040/3bea8e2aee1d5c781cfd8415dd3772e7.doc

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь