Любашівська громада
Одеська область, Подільський район

Аналіз регуляторного впливу на рішення Любашівської селищної ради Одеської області «Про встановлення ставок орендної плати на 2021 рік за землі комунальної власності»

Дата: 25.05.2020 14:45
Кількість переглядів: 652

Аналіз

регуляторного впливу на рішення Любашівської селищної ради Одеської області

«Про встановлення ставок орендної плати на 2021 рік за землі комунальної власності»

 

Цей аналіз підготовлено відповідно до ст. ст. 1, 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта». 

 

І. Визначення та аналіз проблеми

 

     Проблема,  яку пропонується розвязати шляхом державного регулювання господарських відносин, повязана з тим, що особливу увагу треба приділити розміру орендної плати в залежності від цільового призначення землі.  Згідно Податкового кодексу України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування  до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом. У разі якщо селищна рада не прийняла  рішення, плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному.

 

ІІ. Визначення  цілей  державного регулювання

 

  Метою прийняття і запровадження даного регуляторного акту є:

 - дотримання законодавства, що регулює порядок нарахування плати за землю в частині встановлення ставок  орендної плати за землю;

 - збільшення надходжень до бюджету селищної ради, що забезпечить вирішення деяких  соціально-економічних проблем;

- створення сприятливих, адекватних, передбачуваних умов для розвитку підприємництва на території селищної ОТГ.

 

ІІІ. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей

 

     Перша альтернатива – не прийняття рішення Любашівською селищною радою  Про встановлення ставок орендної плати на 2021 рік за землі комунальної власності»  затвердження ставок орендної плати на 2021 рік за землі комунальної власності»,  у відповідності до прийнятого Закону України «Про Державний  бюджет України»,  приведе до  втрат коштів місцевого бюджету та при  персональному розгляді надання земельних ділянок  окремим фізичним та юридичним особам, приведе до створення неоднакових  підходів та різного тлумачення під нормативних актів селищної ради суб´єктами підприємницької діяльності.

            Така альтернатива є неприйнятною.

 

     Друга альтернатива – прийняття даного рішення Любашівською селищною радою забезпечить загальний та прозорий  порядок нарахування орендної плати відповідно до грошової оцінки з урахуванням функціонального використання земельних ділянок при наданні їх в оренду.

 

      Аналізуючи вищевикладену альтернативу, дійшли висновку, що запропонований до розгляду проект регуляторного акту є найбільш придатними до впровадження, оскільки:

  • керуючись ст. 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» була надана можливість субєктам господарювання, громадянам та владі визначити компромісне рішення, яке збалансувало інтереси всіх сторін.

 

IV. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розвязання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акту

 

      Головною метою державного регулювання при прийнятті запропонованого рішення є створення сталих умов для розвитку всіх субєктів господарювання в даній сфері та збільшення надходжень до місцевого бюджету. Отримані кошти нададуть можливість успішно реалізувати Програму соціально-економічного розвитку Любашівської селищної ради.

 

V. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей

 

      Виконання заходів даного регуляторного акту забезпечить:

  • тісну та ефективну співпрацю субєктів підприємництва з органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, громадськими організаціями;
  • збільшення частки малого та середнього  підприємництва у загальному обсязі випуску продукції (робіт, послуг);
  • збалансованість і прозорість у сплаті субєктами господарювання місцевих податків та зборів;
  • збільшення рівня ефективності використання земель;
  • забезпечення збільшення надходження грошових коштів від орендної плати за землю до бюджету.

 

 

VI. Визначення очікуваних результатів – метод аналізу вигод та витрат

 

     Запропонований проект  рішення Любашівської селищної ради не потребує додаткових фінансових витрат на його впровадження з боку суб’єктів господарювання.

            Сфери та види впливу регулювання.

         Інтереси громадян – отримання якісних послуг.

            Інтереси суб’єктів господарювання – встановлення чітких та прозорих правил визначення орендної плати за землю.

            Інтереси Любашівської селищної ради -  раціональне використання землі з метою наповнення дохідної частини місцевого бюджету від орендної плати за землю.

Головним очікуваним результатом прийняття зазначеного рішення є поповнення бюджету Любашівської селищної ради. У разі прийняття запропонованого проекту рішення прогнозується, що загальні надходження орендної плати за землю до селищного  бюджету у 2020 році зростуть.

Законодавством України визначено, що господарська діяльність субєктів господарювання у сфері суспільного виробництва здійснюється з метою одержання економічних і соціальних результатів та з ціллю одержання прибутків.

      Очікуваними результатами прийняття регуляторного акту за методом аналізу вигод та витрат є:

 

Вигоди

Витрати

Сфера інтересів держави

  1. Недопущення безоплатного використання землі населених пунктів селищної ОТГ.
  2. Усунення розбіжностей в поглядах на орендні відносини.
  3. Забезпечення раціонального використання земель населених пунктів селищної ОТГ.
  4. Справедливе та прозоре регулювання земельних відносин.

 

1.Збільшення навантаження на працівників селищної ради.

Витрати, пов’язані  зі   збільшенням документообігу.

2. Витрати на розповсюдження та тиражування прийнятого рішення.

Сфера інтересів субєктів господарювання

  1. Надійне та гарантоване користування земельними ділянками суб’єктами підприємницької діяльності.
  2. Усунення ризику щодо витрат на відведення земельної ділянки.
  3. Збільшення попиту на оформлення   земельної ділянки в оренду.
  4. Залучення інвестицій.
  5. Зменшення витрат на підготовку документів.

 

  1. Час затрачений на  вивчення регуляторного акту.
  2. Витрати на розрахунки нормативної грошової оцінки землі.
  3. Затрати коштів на оформлення договорів оренди землі
  4. Штрафні санкції при недотриманні договірних умов щодо плати за землю.

 

 

Сфера інтересів громадян

  1. Отримання  якісних та прозорих послуг при укладанні договорів оренди.
  2. Створення сприятливих умов для отримання земельної ділянки в оренду.
  1. Час затрачений на вивчення регуляторного акту.
  2. Затрати коштів на оформлення договорів оренди землі.
  3. Штрафні санкції при недотриманні договірних умов щодо плати за землю.

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акту

 

      Темін дії регуляторного акту один рік (бюджетний). У разі надходження пропозицій, зауважень чи змін в податковому законодавстві можливо буде внести до рішення відповідні зміни чи доповнення.

 

VIII. Визначення показників результативності регуляторного акту

 

         Показниками результативності даного регуляторного акта є:

Цільова група – суб´єкти господарювання  -  фізичні та юридичні особи населених пунктів селищної ОТГ, які отримали в оренду земельні ділянки та уклали  договори оренди.

     1. Кількість суб’єктів підприємницької діяльності та фізичних осіб, які отримали договори  оренди землі.

2.  Кількість правоустановчих документів на право користування землею. 

3.  Зростання  надходжень до місцевого бюджету в порівнянні з минулим роком.

4.  Рівень інформованості суб’єктів господарювання.

 

 

ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

 

 Відстеження результативності регуляторного акту буде відбуватися в порядку передбаченому ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». 

 Для проведення відстеження результативності будуть використані статистичні дані.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом щорічного затвердження бюджету та затвердження звіту про його виконання.

      Строки проведення базового, повторного та періодичного відстеження пропонується встановити у відповідності з вимогами Закону України «Про державну регуляторну політику у сфері господарської діяльності».

 

 

Начальник юридичного відділу

Любашівської селищної ради                                                                  І.В.Головатюк


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь