A A A K K K
для людей із порушенням зору
Любашівська громада
Одеська область, Подільський район

Аналіз регуляторного впливу до проєкту рішення Любашівської селищної ради Одеської області " Про встановлення ставок єдиного податку на території Любашівської селищної територіальної громади на 2022 рік"

Дата: 24.05.2021 10:51
Кількість переглядів: 433

Аналіз  регуляторного впливу до  проєкту рішення "Про встановлення ставок єдиного податку на території Любашівської  селищної територіальної громади на 2022 рік" підготовлено згідно з вимогами Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04

№ 308 та положень Податкового кодексу України.

 

  1. Визначення проблеми

 

Статтею 10 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено перелік місцевих податків і зборів. Згідно п.12.3 ст. 12 ПКУ сільські, селищні, міські ради приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів. Місцевим податком є єдиний податок.

  Платниками єдиного податку є суб’єкти господарювання першої та другої групи, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.

  Пунктом 293.2 ст.293 ПКУ визначено, що фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами для фізичних осіб-підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, в розрахунку на календарний місяць:

для першої групи платників єдиного податку – не більше 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму;

для другої групи платників єдиного податку – не більше 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.

Проблема, яку планується розв’язати шляхом прийняттям даного рішення, полягає у встановлені ставок єдиного податку, що, в свою чергу, забезпечить збільшення надходжень до місцевого бюджету та надасть можливість виконати вимоги податкового законодавства.

 

II. Визначення цілей регулювання.

Основними цілями  прийняття регуляторного акта є:

- затвердження ставок єдиного податку в межах граничного розміру відповідно до п.293.2 ст. 293 ПКУ;

- наповнення дохідної частини місцевого бюджету, що забезпечить вирішення   соціально-економічних проблем;

- створення сприятливих, передбачуваних умов для розвитку підприємництва на території Любашівської селищної територіальної громади.

 

III. Визначення та оцінка  альтернативних способів досягнення зазначених цілей.

 

Альтернатив вирішення даної проблеми не має, оскільки ПКУ чітко визначений перелік місцевих податків та зборів. Залучення додаткових джерел надходжень до місцевого  бюджету можливо лише з прийняттям нормативно – правового акту – рішення.

 

IV. Механізми, які  забезпечать розв’язання визначеної проблеми.

Основним завданням запропонованого проекту рішення є зміцнення ресурсної бази бюджету Любашівської селищної територіальної громади. Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є прийняття рішення .

Запропонований нормативно – правовий акт відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.

Даний проект рішення підлягає оприлюдненню через офіційний веб-сайт Любашівської селищної ради.

 

 

                                                                           2

 

V. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей.

Перевагами у досягненні  визначених цілей є:

-  зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування;

-  збільшення надходжень до місцевого бюджету;

- спрямування надходжень коштів на вирішення соціальних проблем, покращення інфраструктури та  збільшення фінансування  прийнятих программ. 

 

VI.  Очікувані результати прийняття регуляторного акту.

 

Очікуваними результатами прийняття регуляторного акту за методом аналізу вигод та витрат є:

 

Сфера впливу регуляторного акта

Вигоди

Витрати

Інтереси органів місцевого самоврядування

Встановлення єдиного порядку розрахунку та сплати єдиного податку на території територіальної громади.

 Збільшення надходжень до місцевого бюджету, збільшення фінансування місцевих  програм.

 

 

Процедура розробки проекту регуляторного акту, контроль за виконанням рішення.

Інтереси суб’єктів господарювання

Отримання прозорого механізму  у правовідносинах щодо сплати єдиного податку до  місцевого бюджету

Сплата податку.

Часові витрати на розрахунок податку, ведення обліку та надання податкової звітності.

 

VII. Обґрунтування строку дії регуляторного акта.

 

            Рішення є чинним до прийняття нового рішення.

VIII. Визначення показників  результативності  регуляторного акта.

Відстеження результативності дії зазначеного регуляторного акта передбачається за наступними критеріями:

- кількість фізичних осіб-підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності;

- сума надходжень до місцевого бюджету від сплати єдиного податку;

-   поінформованість суб’єктів господарювання щодо основних положень регуляторного акта надасть можливість їм уникати непорозумінь в частині справляння та сплати єдиного податку.

 

IX. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту

Відстеження результативності регуляторного акту буде відбуватися в порядку передбаченому ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». 

Для проведення відстеження результативності будуть використані статистичні дані.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом щорічного затвердження бюджету та затвердження звіту про його виконання.

    

 

                                                                               3

 

         Строки проведення базового, повторного та періодичного відстеження пропонується встановити у відповідності з вимогами Закону України «Про державну регуляторну політику у сфері господарської діяльності».

         Відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватися Фінансовим управлінням Любашівської селищної ради.

 

 

Начальник відділу правового забезпечення, зв’язків з

правоохоронними органами, цивільного захисту,

оборонної та мобілізаційної роботи

селищної ради                                                                                                            В.В. Довганюк

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь