Аналіз регуляторного впливу до проєкту рішення Любашівської селищної ради Одеської області «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2022 рік»
Аналіз регуляторного впливу до проєкту рішення Любашівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2022 рік» підготовлений відповідно до статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 та положень Податкового кодексу України.
І. Визначення проблеми
Проблема, яку пропонується розв’язати шляхом прийняттям рішення селищної ради, пов’язана з тим, що відповідно до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено граничні розміри ставок земельного податку, а органам місцевого самоврядування надано право встановлення розміру ставок земельного податку. З метою реалізації наданого права є необхідність встановити ставки земельного податку на території Любашівської селищної територіальної громади (далі – селищної ТГ) шляхом прийняття відповідного рішення.
Згідно пункту 12.3 статті 12 ПКУ рішення про встановлення місцевих податків, зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів приймаються відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до таких рішень. Відповідно до підпункту 12.3.4. пункту 12.3 статті 12 ПКУ рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
У разі якщо селищна рада не прийняла рішення, то такі податки та збори справляються із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та зборів.
Згідно пункту 274.1. статті 274 ПКУ ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для лісових земель - не більше 0,1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
Згідно пункту 274.2. статті 274 ПКУ ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності).
ІІ. Визначення цілей регулювання
Основними цілями прийняття регуляторного акта є:
- дотримання законодавства, що регулює порядок нарахування плати за землю в частині встановлення ставок земельного податку;
- збільшення надходжень до бюджету Любашівської селищної територіальної громади, що забезпечить вирішення соціально-економічних питань;
- створення сприятливих, передбачуваних умов для розвитку підприємництва на території селищної ТГ.
2
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
Альтернатив вирішення даної проблеми не має, оскільки ПКУ чітко визначений перелік місцевих податків та зборів. Залучення додаткових джерел надходжень до місцевого бюджету можливо лише з прийняттям нормативно – правового акту – рішення.
IV. Механізми, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є прийняття нормативно-правового акта - рішення. Головною метою регулювання при прийнятті запропонованого рішення є створення сталих умов для розвитку всіх суб’єктів господарювання в даній сфері та збільшення надходжень до місцевого бюджету. Отримані кошти нададуть можливість успішно реалізувати Програму соціально-економічного розвитку Любашівської селищної ради.
V. Оцінка виконання вимог регуляторного акта
Виконання заходів даного регуляторного акта забезпечить:
- тісну та ефективну співпрацю суб’єктів підприємництва з органами місцевого самоврядування;
- збільшення частки малого та середнього підприємництва у загальному обсязі випуску продукції (робіт, послуг);
- збалансованість і прозорість у сплаті суб’єктами господарювання місцевих податків та зборів;
- збільшення рівня ефективності використання земель;
- збільшення надходження коштів до місцевого бюджету.
VI. Визначення очікуваних результатів – метод аналізу вигод та витрат
Сфери та види впливу регулювання.
Інтереси громадян – отримання якісних послуг.
Інтереси суб’єктів господарювання – встановлення чітких та прозорих правил визначення плати за землю.
Інтереси Любашівської селищної територіальної громади - раціональне використання землі з метою наповнення дохідної частини місцевого бюджету від плати за землю.
Головним очікуваним результатом прийняття зазначеного рішення є поповнення бюджету Любашівської селищної територіальної громади. У разі прийняття запропонованого проекту рішення прогнозується, що загальні надходження від сплати земельного податку до бюджету зростуть.
Очікуваними результатами прийняття регуляторного акту за методом аналізу вигод та витрат є:
Вигоди |
Витрати |
Сфера інтересів селищної територіальної громади |
|
|
1. Збільшення навантаження на працівників селищної ради. 2. Витрати, пов’язані зі збільшенням документообігу. 3.Витрати на розповсюдження та тиражування прийнятого рішення. |
Сфера інтересів суб’єктів господарювання |
|
|
|
Сфера інтересів громадян |
|
|
|
VII. Обґрунтування строку дії запропонованого регуляторного акта
Рішення є чинним до прийняття нового рішення.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Основними критеріями, за якими оцінюватиметься результативність реалізації акта є:
- кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта;
- розмір надходжень до місцевого бюджету.
- кількість правовстановлюючих документів на право користування/власності землею.
IX. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Відстеження результативності регуляторного акту буде відбуватися в порядку передбаченому ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Для проведення відстеження результативності будуть використані статистичні дані.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом щорічного затвердження бюджету та затвердження звіту про його виконання.
4
Строки проведення базового, повторного та періодичного відстеження пропонується встановити у відповідності з вимогами Закону України «Про державну регуляторну політику у сфері господарської діяльності».
Відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватися Фінансовим управлінням Любашівської селищної ради.
Начальник відділу правового забезпечення, зв’язків з
правоохоронними органами, цивільного захисту,
оборонної та мобілізаційної роботи
селищної ради В.В. Довганюк