A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Любашівська громада
Одеська область, Подільський район

Аналіз регуляторного впливу до проєкту рішення Любашівської селищної ради Одеської області "Про встановлення розміру ставки збору за місця для паркування транспортних засобів на території Любашівської територіальної громади на 2022 рік»

Дата: 24.05.2021 11:06
Кількість переглядів: 38

 

            Аналіз  регуляторного впливу проєкту рішення Любашівської селищної ради " Про встановлення розміру ставки збору за місця для паркування транспортних засобів на території Любашівської територіальної громади на 2022 рік" підготовлено відповідно до Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 № 308 та положень Податкового кодексу України.

 

I. Визначення проблеми,яку передбачається розв’язати

Відповідно до ст.10 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) збір за місця для  паркування транспортних засобів (далі – збір за паркування), віднесений до місцевих зборів. Місцеві ради установлюють в межах граничних  розмірів, передбачених ст.268-1.3.1. ПКУ, ставку збору за паркування  та порядок його сплати до місцевого бюджету.

Згідно пункту 12.3 статті 12 ПКУ  рішення про встановлення місцевих податків, зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів приймаються відповідним органом місцевого самоврядування  до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до таких рішень. Відповідно до підпункту 12.3.4. пункту 12.3 статті 12 ПКУ рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлюваних  місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

У разі якщо селищна рада не прийняла  рішення, то такі податки та збори справляються із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих  податків та зборів.

Згідно ст. 268-1.3.1. ставки збору встановлюються за кожний день провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів у гривнях за 1 кв.метр площі земельної ділянки, відведеної для організації та провадження такої діяльності, у розмірі до 0,075 відсотка мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Проблема, яку планується розв’язати з прийняттям даного рішення, полягає у встановлені ставки збору в межах граничного розміру, визначеного ст.. 268-1.3.1. ПКУ  що, в свою чергу, забезпечить збільшення надходжень до бюджету Любашівської селищної територіальної громади.

 

II. Визначення цілей регулювання:

Основними цілями прийняття регуляторного акта є:
-  виконання вимог Податкового кодексу України;
-
    встановлення економічно обґрунтованої ставки збору за місця для паркування транспортних засобів;
 -
   забезпечення якісного надання послуг паркування;
 - наповнення дохідної частини бюджету Любашівської селищної територіальної громади.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей.

Альтернатив вирішення даної проблеми не має, оскільки ПКУ чітко визначений перелік місцевих податків та зборів. Залучення додаткових джерел надходжень до місцевого  бюджету можливо лише з прийняттям нормативно – правового акту – рішення.

 

 

 

                                                                    2

 

IV. Механізми, які забезпечать  розв’язання проблеми

            Зазначену проблему планується розв'язати шляхом прийняття  рішення селищної ради з дотриманням вимог,  передбачених Податковим кодексом України. 

            Даний проект рішення підлягає оприлюдненню через веб-сайт селищної ради.

 

V. Обгрунтування можливості досягнення визначених цілей

Перевагами у досягненні  визначених цілей є:

-  зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування;

-  збільшення надходжень до місцевого бюджету;

- спрямування надходжень коштів на вирішення соціальних проблем, покращення інфраструктури та  збільшення фінансування  прийнятих програм. 

 

VI. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

 

Для визначення очікуваних результатів від прийняття даного регуляторного акта застосовуємо метод аналізу вигод і витрат.

Враховуються інтереси наступних цільових груп:
•    
селищної територіальної громади;
•    суб’єкт
ів господарювання;
•    громадян.

Таблиця вигод та витрат

 

Сфера впливу регуляторного акта

Вигоди

Витрати

Інтереси селищної територіальної громади

Покращення інфраструктури та благоустрою.

Встановлення єдиного порядку розрахунку та сплати збору за місця для паркування транспортних засобів.

 

Процедура розробки проекту регуляторного акта.

Контроль за виконанням рішення.

Інтереси суб’єктів господарювання

Встановлення єдиного порядку розрахунку та сплати збору за місця для паркування транспортних засобів.

 

Сплата збору.

Часові витрати на розрахунок збору, ведення обліку та надання податкової звітності.

Громадяни

Отримання якісних та прозорих послуг.

Покращення стану прозорості дій селищної ради та можливість реалізації соціальних заходів у зв’язку з додатковими надходженнями до місцевого бюджету.

Час, затрачений на вивчення регуляторного акта. Додаткові витрати у вигляді сплати за користування місцем для паркування транспортних засобів.

 

 

                                                                         3

Ухвалення даного рішення дозволить врегулювати питання щодо благоустрою селища, безпеки дорожнього руху, збільшення надходжень до місцевого бюджету.

VII. Обґрунтування строку дії запропонованого регуляторного акту

           Рішення є чинним до прийняття нового рішення.

 

VIII. Показники результативності регуляторного акту

Відстеження результативності дії зазначеного регуляторного акта передбачається за наступними критеріями:

- кількість суб’єктів та об’єктів, на яких поширюватиметься дія регуляторного акта;

- сума надходжень до місцевого бюджету від сплати збору;

-   поінформованість суб’єктів господарювання щодо основних положень регуляторного акта надасть можливість їм уникати непорозумінь в частині справляння та сплати збору за паркування транспортних засобів.  

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акту буде відбуватися в порядку передбаченому ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». 

 Для проведення відстеження результативності будуть використані статистичні дані.

 Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом щорічного затвердження бюджету та затвердження звіту про його виконання.

            Строки проведення базового, повторного та періодичного відстеження пропонується встановити у відповідності з вимогами Закону України «Про державну регуляторну політику у сфері господарської діяльності».

            Відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватися Фінансовим управлінням Любашівської селищної ради.

 

 

Начальник відділу правового забезпечення, зв’язків з

правоохоронними органами, цивільного захисту,

оборонної та мобілізаційної роботи

селищної ради                                                                                                            В.В. Довганюк

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь