Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Любашівської селищної ради Одеської області " Про встановлення транспортного податку на території Любашівської селищної територіальної громади на 2022 рік "
Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення "Про встановлення транспортного податку на території Любашівської селищної територіальної громади на 2022 рік" підготовлено згідно з вимогами Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 № 308 та положень Податкового кодексу України.
I. Визначення проблеми.
Відповідно до п.12.4 ст.12 Податкового кодексу України ( далі - ПКУ) до повноважень сільських, селищних, міських рад щодо податків та зборів належить встановлення ставок місцевих податків та зборів у межах ставок, визначених цим Кодексом. Податковий кодекс України, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, врегулювання відносини, що виникають в процесі встановлення та скасування податків і зборів.
Відповідно до статті 265 ПКУ до місцевих податків належить податок на майно в частині транспортного податку.
Об’єктом оподаткування відповідно дот пп. 267.2.1 п.267.2. ст.267 ПКУ є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньо ринкова вартість яких становить 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен автомобіль, що є об’єктом оподаткування.
Проблема, яку планується розв’язати шляхом прийняттям даного рішення, полягає у встановлені ставки транспортного податку, що, в свою чергу, забезпечить збільшення надходжень до місцевого бюджету та надасть можливість виконати вимоги податкового законодавства.
II. Визначення цілей регулювання:
Основними цілями прийняття регуляторного акта є:
- виконання вимог Податкового кодексу України;
- наповнення дохідної частини бюджету Любашівської селищної територіальної громади.
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей.
Альтернатив вирішення даної проблеми не має, оскільки ПКУ чітко визначений перелік місцевих податків та зборів. Залучення додаткових джерел надходжень до місцевого бюджету можливо лише з прийняттям нормативно – правового акту – рішення.
IV. Механізми, які забезпечать розв’язання проблеми
Зазначену проблему планується розв'язати шляхом прийняття рішення селищної ради з дотриманням вимог, передбачених Податковим кодексом України.
Даний проект рішення підлягає оприлюдненню через веб-сайт селищної ради.
V. Обгрунтування можливості досягнення визначених цілей
Перевагами у досягненні визначених цілей є:
- зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування;
- збільшення надходжень до бюджету Любашівської селищної територіальної громади;
- спрямування надходжень коштів на вирішення соціально-економічних питань, збільшення фінансування прийнятих програм.
2
VI. Очікувані результати прийняття регуляторного акта
Для визначення очікуваних результатів від прийняття даного регуляторного акта застосовуємо метод аналізу вигод і витрат.
Враховуються інтереси наступних цільових груп:
• селищної територіальної громади;
• суб’єктів господарювання;
• громадян.
Таблиця вигод та витрат
Сфера впливу регуляторного акта |
Вигоди |
Витрати |
Інтереси селищної територіальної громади |
Встановлення єдиного порядку розрахунку та сплати транспортного податку. Додаткові надходження до місцевого бюджету.
|
Процедура розробки проекту регуляторного акта. Контроль за виконанням рішення. |
Інтереси суб’єктів господарювання |
Встановлення єдиного порядку розрахунку та сплати транспортного податку. |
Сплата транспортного податку. Часові витрати на розрахунок податку, ведення обліку та надання податкової звітності. |
Громадяни |
Отримання якісних та прозорих послуг. Покращення стану прозорості дій селищної ради та можливість реалізації соціальних заходів у зв’язку з додатковими надходженнями до місцевого бюджету. |
Час, затрачений на вивчення регуляторного акта. Часові витрати на розрахунок податку, ведення обліку та надання податкової звітності. |
VII. Обґрунтування строку дії запропонованого регуляторного акту
Рішення є чинним до прийняття нового рішення.
VIII. Показники результативності регуляторного акту
Відстеження результативності дії зазначеного регуляторного акта передбачається за наступними критеріями:
- кількість суб’єктів та об’єктів, на яких поширюватиметься дія регуляторного акта;
- сума надходжень до місцевого бюджету від сплати транспортного податку;
- поінформованість фізичних та юридичних осіб – платників податку - щодо основних положень регуляторного акта надасть можливість їм уникати непорозумінь в частині справляння та сплати транспортного податку.
3
IX. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта
Відстеження результативності регуляторного акту буде відбуватися в порядку передбаченому ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Для проведення відстеження результативності будуть використані статистичні дані.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом щорічного затвердження бюджету та затвердження звіту про його виконання.
Строки проведення базового, повторного та періодичного відстеження пропонується встановити у відповідності з вимогами Закону України «Про державну регуляторну політику у сфері господарської діяльності».
Відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватися Фінансовим управлінням Любашівської селищної ради.
Начальник відділу правового забезпечення, зв’язків з
правоохоронними органами, цивільного захисту,
оборонної та мобілізаційної роботи
селищної ради В.В. Довганюк