A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Любашівська громада
Одеська область, Подільський район

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Любашівської селищної ради Одеської області "Про встановлення розміру частки прибутку (доходу) підприємств і організацій, що належать до комунальної власності на 2022 рік"

Дата: 24.05.2021 11:12
Кількість переглядів: 308

Аналіз  регуляторного впливу проекту рішення Любашівської селищної ради «Про   встановлення  розміру частки  прибутку (доходу) підприємств і організацій, що належать до комунальної власності на 2022 рік» підготовлено згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 № 308 та положень Бюджетного кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

 

I.Визначення проблеми, яку пропонується розв’язати

 

Відповідно до п. 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України сільські, селищні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

 Пунктом 29 частини першої ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься встановлення для підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, розміру частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету.

Відповідно до п. 35 ст. 64 Бюджетного кодексу України до доходів загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад належить частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до бюджету, у порядку, визначеному відповідними місцевими радами.

Прийняття запропонованого рішення необхідно для забезпечення ефективного та цілеспрямованого використання чистого прибутку (доходу) підприємств, що належать до комунальної власності.

 

II. Визначення цілей  регулювання

 

Основними цілями прийняття регуляторного акта є:

– встановлення нормативу відрахувань до бюджету Любашівської селищної територіальної громади  частини чистого прибутку (доходу)  підприємствами, що належать до комунальної  власності  селищної ТГ;

– збільшення надходжень до місцевого  бюджету;

– ефективного використання комунального майна та здійснення  контролю.

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей

 

Альтернатив вирішення даної проблеми не має, оскільки:

частиною другою статті 327 Цивільного кодексу України встановлено, що управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування;

 пунктом 29 частини першої статті 26 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» чітко визначено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься  . встановлення для підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, розміру частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету.

Тому досягнення цілей регулювання можливе лише шляхом прийняттям нормативно – правового акту – рішення.

 

IV. Механізми, які  забезпечать розв’язання визначеної проблеми

 

            Основним завданням запропонованого проекту рішення є зміцнення ресурсної бази місцевого бюджету. Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є прийняття рішення .

Запропонований нормативно–правовий акт відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.

Даний проект рішення підлягає оприлюдненню через офіційний веб-сайт Любашівської селищної ради.

 

V. Обгрунтування можливості досягнення визначених цілей

 

Перевагами у досягненні  визначених цілей є:

-  зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування;

-  збільшення надходжень до місцевого бюджету;

- спрямування надходжень коштів на вирішення соціальних проблем, покращення інфраструктури та  збільшення фінансування  прийнятих програм. 

 

VI. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

 

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси селищної територіальної громади

Виконання вимог законодавчих актів.

Додаткові надходження  до бюджету

Процедура розробки регуляторного акта.

Контроль за виконанням рішення.

Для  суб’єктів господарювання комунальної форми власності     

Отримують прозорий механізм відносин щодо перерахування частини чистого прибутку до  бюджету

Сплата до місцевого бюджету

частки  прибутку (доходу) підприємств

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

 

            Рішення є чинним до прийняття нового рішення.

 

VIII Визначення показників результативності регуляторного акта


Відстеження результативності дії зазначеного регуляторного акта передбачається за наступними критеріями:

- сума надходжень до місцевого бюджету від сплати частки прибутку (доходу);

-   поінформованість щодо основних положень регуляторного акта надасть можливість уникати непорозумінь в частині сплати до бюджету частки  чистого прибутку (доходу).

 

IX. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту:

 

Відстеження результативності регуляторного акту буде відбуватися в порядку передбаченому ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». 

Для проведення відстеження результативності будуть використані статистичні дані.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом щорічного затвердження бюджету та затвердження звіту про його виконання.

            Строки проведення базового, повторного та періодичного відстеження пропонується встановити у відповідності з вимогами Закону України «Про державну регуляторну політику у сфері господарської діяльності».

 

            Відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватися Фінансовим управлінням Любашівської селищної ради.

 

Начальник відділу правового забезпечення, зв’язків з

правоохоронними органами, цивільного захисту,

оборонної та мобілізаційної роботи

селищної ради                                                                                                            В.В. Довганюк

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь