Про психологічну та юридичну підтримку населення в рамках роботи Співдія хабів
Міністерство молоді та спорту України спільно з Координаційним штабом
з гуманітарних та соціальних питань Офісу Президента України, Міністерством
охорони здоров’я України, Міністерством з питань реінтеграції тимчасово
окупованих територій України та Міністерством розвитку громад та територій
України запустили платформу гуманітарної допомоги цивільному населенню
«СпівДія».
Платформа «СпівДія» забезпечуватиме допомогу цивільному населенню за
такими напрямами:
1) Співдія волонтери – платформа волонтерів, які долучаються до ініціатив
платформи;
2) Співдія діти – створення просторів двох типів: стаціонарних та мобільних
з метою розвитку неформальної освіти та надання психологічної допомоги дітям
від 5 до 12 років;
3) організація волонтерської допомоги у доставці медикаментів до
потребуючих;
4) Співдія підприємці – підтримка спільноти підприємців, малого та
середнього бізнесу з метою сприяння відновленню бізнесу під час війни та у
післявоєнний період;
5) Співдія work – підтримка у працевлаштуванні біженців та тимчасово
переміщених осіб та зміні професії;
6) Співдія шелтер – підтримка поселень евакуйованих громадян;
7) Співдія хаб – організація гуманітарних просторів на базі молодіжних
центрів та молодіжних просторів, активних волонтерських та громадських
2
організацій України для підтримки потребуючих українців, які постраждали під
час війни.
Наразі молодіжні центри та молодіжні простори в Україні стали пунктами
прийому біженців, збору та видачі гуманітарної допомоги цивільному
населенню. Саме молодіжні центри є доступними просторами, у яких цивільне
населення отримує захист та допомогу. Тому СпівДія прагне розвивати систему
допомоги населенню через молодіжні центри та молодіжні простори, які є
близькими та зрозумілими для населення.
Концепт хабів у системі СпівДія:
1) комунікація та консультування: взаємодопомога людина-людині/місце
для взаємодії місцевого населення з волонтерами;
2) розподільча функція: заходи для підтримки населення регіонів,
розподілення необхідних товарів та послуг серед потребуючих;
3) консультування щодо існуючих шелтерів для біженців, наявності місць,
розподілення та супровід біженців;
4) надання інших послуг для підтримки цивільного населення (в тому числі
фокус на біженців та їх пріоритетні потреби): юридичні консультації,
психологічна підтримка, консультації щодо працевлаштування та зміни
професій, простір дружній до дітей (неформальна освіта, babysitting та надання
психологічної допомоги).
Із 20 квітня 2022 року в рамках роботи платформи «СпівДія» та Співдія
хабів було запущено напрям психологічної та юридичної допомоги цивільному
населенню.
Скористатися послугами психологічної та юридичної підтримки особа може
зареєструвавшись за посиланням: https://airtable.com/shrfgyZ1ko5UYxR9r . Після
реєстрації запит такої особи верифікують оператори та передають на
опрацювання Співдія хабу або відповідному профільному онлайн-консультанту.
Скористатися послугами психологічної підтримки можна двома
способами:
1) записатися на консультацію офлайн: у 20-ти Співдія хабах (список
додається) із 20 квітня працюють психологи, які надають цивільному населенню
як індивідуальні консультації, так і проводять групові заняття (із урахуванням
безпекової ситуації в регіоні);
2) записатися на консультацію онлайн: якщо особа не має змоги
скористатися консультацією на базі хабу в мережі Співдія, то така консультація
психолога може надаватися онлайн засобами телефонного зв’язку.
До основних завдань психологічної підтримки населення належать:
формування і підтримка на належному рівні психологічного стану
цивільного населення щодо адаптації у суспільному житті під час війни;
підготовка та надання консультацій цивільному населенню щодо реагування
на кризові ситуації під час війни;
психологічна підготовка та підтримка цивільного населення до життя в
Україні в умовах війни;
3
здійснення заходів щодо оптимізації соціально-психологічного клімату
цивільного населення у відповідних населених пунктах;
здійснення психологічної підтримки внутрішньо переміщених осіб;
психологічна реабілітація цивільного населення, яке постраждало під час
війни.
Послуги з юридичної підтримки кейс-менеджерами надаються в режимі
онлайн з використанням засобів телефонного зв’язку.
До основних завдань юридичної підтримки населення належать:
надання юридичної підтримки цивільному населенню під час війни;
здійснення консультування цивільного населення (особливо уразливих його
груп або тих, які перебувають у складних життєвих обставинах), яке
постраждало під час війни в Україні, щодо норм та вимог законодавства, що
передбачає право таких громадян на пільги, субсидії, соціальні виплати або
компенсації, іншу допомогу цивільному населенню, що передбачена
законодавством;
інформування цивільного населення про права та обов’язки під час війни в
Україні, консультування щодо прав і можливостей жінок і чоловіків.