A A A K K K
для людей із порушенням зору
Любашівська громада
Одеська область, Подільський район

Обгрунтування: Закупівля Генераторів електричного струму (ДК 021:2015:31120000-3 Генератори)

Дата: 19.12.2022 14:09
Кількість переглядів: 857

ОБҐРУНТУВАННЯ

Закупівлі Генераторів електричного струму (ДК 021:2015:31120000-3 Генератори) із застосуванням виключення за Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою від 12.10.2022 № 1178

 (далі — Особливості)

 

Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія: Любашівська селищна рада Подільського району Одеської області, 66502, вул. Софіївська, 97, смт Любашівка, Подільський район, Одеська область,        код ЄДРПОУ: 04380040.

Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Генератори електричного струму для адміністративних будівель старостинських округів та об’єктів критичної інфраструктури Любашівської селищної ради (ДК 021:2015:31120000-3 Генератори)

Розмір бюджетного призначення: 480 000 грн.

Упродовж останніх місяців значних руйнувань зазнала критична інфраструктура нашої держави. Внаслідок збройної агресії Російської Федерації та через ракетні обстріли об’єктів інфраструктури, починаючи з 15 жовтня по всій Україні почались віялові відключення світла та тепла,  а з 23 листопада почалися довготривалі відключення світла та тепла. В умовах небувалого дефіциту електроенергії важливо організувати безперебійну роботу адміністративних будівель старостатів та об’єктів критичної інфраструктури селищної ради. Наявність альтернативних джерел живлення (генераторів електричного струму) – обов’язкова умова аби продовжувати працювати в екстремальних умовах (відсутність електроенергії). Ці альтернативні джерела енергії дозволять підтримувати роботу та здійснювати електропостачання у приміщення старостатів.

Закупівля генераторів електричного струму є необхідністю для забезпечення безперебійного надання послуг,  функціонування пункту обігріву на базі старостатів (обігрів, живлення для мобільних пристроїв, доступ до Інтернету,  приготування теплих напоїв та їжі, надання першої медичної допомоги).

Ситуація на українському ринку генераторів потрібної потужності складна, потрібно чекати на товар більше місяця після укладання договору на закупівлю. Тому існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником. Таким чином, з огляду на норми Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 є необхідність та підстави прийняти рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей.

Застосування виключення: відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей, існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником.

 

Особливості здійснення закупівлі:

Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:

1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;

2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.

Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:

1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;

2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.

Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.

З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.

На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості.

Положеннями Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником, тобто замовник застосовує виняток за Особливостями і укладає прямий договір. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.

При цьому на офіційних сайтах Укренерго та ДТЕК підтверджується виведення з ладу електромереж та графіків відключень електроенергії через це виникла наявність нагальної потреби в закупівлі Генераторів електричного струму (ДК 021:2015:31120000-3 Генератори) для безперебійної роботи старостатів та об’єктів критичної інфраструктури селищної ради.

Враховуючи вищевикладене, з метою підтримання санітарно-гігієнічних норм та живлення в приміщеннях, за для підтримання належного та стабільного функціонування старостинських округів Любашівської селищної ради, є необхідність у проведенні термінової закупівлі генераторів електричного струму для адмінбудівель старостинських округів, які є пунктами обігріву на базі старостатів, застосовуючи  вищевказане виключення.

Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період аварійних відключень електроенергії та воєнного стану/до кінця 2022 року/на період 2023 року/тощо.

Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.

Враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення потреби в безперебійному живленні в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення про застосування під час здійснення закупівлі вищезазначеного винятку за Особливостями.

З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.

 

Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):

  1. Протокол позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Любашівської селищної ради Подільського району Одеської  області від 16 грудня 2022 року № 9.

 

Введення аварійних та планових відключень на офіційному сайті Укренерго та ДТЕК, дані розпорядження захищені  Постановою НКРЕКП від 26.03.2022 р. №349.

 

 

 

                          Уповноважена особа                                       Микола НЕФЬОДОВ


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь