A A A K K K
для людей із порушенням зору
Любашівська громада
Одеська область, Подільський район

Про встановлення розміру ставки туристичного збору на території Любашівської  селищної територіальної громади на 2024 рік

Дата: 16.05.2023 13:12
Кількість переглядів: 200

       Любашівська селищна рада повідомляє про розробку  та винесення на публічне обговорення проєкту рішення  «Про  встановлення розміру ставки туристичного збору на території Любашівської селищної територіальної громади на 2024 рік» та аналізу регуляторного впливу, який  підготовлено з метою виконання вимог Податкового кодексу України про встановлення місцевих податків і зборів.

 

    Розробником регуляторного акта є Фінансове управління Любашівської селищної ради.

     

     Пропозиції та зауваження до регуляторного акту будуть прийматися від громадян протягом місяця (крім вихідних та святкових днів) Фінансовим управлінням Любашівської селищної ради за адресою: 66502, Одеська область, Любашівський район, вул. Володимира Князя, 132, тел. 2-22-10 та за електронною адресою: finupravlinnya_tg@ukr.net

 

П Р О Е К Т    Р  І  Ш  Е  Н  Н  Я

 

 

_____ липня 2023 року                                                       № ______

 

Про встановлення розміру ставки туристичного збору на території Любашівської  селищної територіальної громади на 2024 рік

Відповідно до п. 24 ст. 26 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. ст. 7, 10, 12, 268 Податкового кодексу України та з метою наповнення місцевого бюджету, Любашівська селищна рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Затвердити ставки туристичного збору на території Любашівської селищної територіальної громади на 2024 рік та перелік пільг згідно Додатку.

   2. Платниками збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію Любашівської селищної  територіальної громади та тимчасово розміщуються у таких місцях проживання (ночівлі):

  а) готелі, кемпінги, мотелі, гуртожитки для приїжджих, хостели, будинки відпочинку, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, пансіонати та інші заклади готельного типу, санаторно-курортні заклади;

  б) житловий будинок, прибудова до житлового будинку, квартира, котедж, кімната, садовий будинок, дачний будинок, будь-які інші об’єкти, що використовуються для тимчасового проживання (ночівлі).

 3. Базою справляння збору є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом 268.5.1 пункту 268.5 статті 268 Податкового кодексу України.

4. Справляння збору може здійснюватися такими податковими агентами:

а) юридичними особами, філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами юридичних осіб згідно з підпунктом 268.7.2 пункту 268.7 статті 268 Податкового кодексу України,  фізичними особами - підприємцями, які надають послуги з

тимчасового розміщення осіб у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом 268.5.1 статті 268;

б) квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб з метою їх тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом

 

                                                                    2

"б" підпункту 268.5.1 пункту 268.5 статті 268, що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;

в) юридичними особами, які уповноважуються селищною об’єднаною територіальною громадою на умовах договору, укладеного з відповідною радою.

5. Платники збору сплачують суму збору авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання (ночівлі) податковим агентам, які справляють збір за ставками, у місцях справляння збору та з дотриманням інших вимог, визначених рішенням відповідної селищної ради. За один і той самий період перебування платника збору на території Любашівської селищної об’єднаної територіальної громади, на якій встановлено туристичний збір, повторне справляння збору, вже сплаченого таким платником збору, не допускається.

 Особа здійснює тимчасове розміщення платника збору у місцях проживання (ночівлі), що належать такій особі на праві власності або на праві користування, виключно за наявності у платника збору документа, що підтверджує сплату ним туристичного збору відповідно до цього Податкового Кодексу та рішення селищної ради.

У разі дострокового залишення особою, яка сплатила туристичний збір, території Любашівської селищної об’єднаної територіальної громади, на якій встановлено туристичний збір, сума надмірно сплаченого збору підлягає поверненню такій особі у встановленому Податковим Кодексом порядку.

6. Податкові агенти сплачують збір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому - до 28 (29) включно) на підставі рішення селищної ради.

Податкові агенти, які сплачують збір авансовими внесками, відображають у податковій декларації за звітний (податковий) квартал суми нарахованих щомісячних авансових внесків. При цьому остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується такими податковими агентами у строки, визначені для квартального звітного (податкового) періоду.

Податковий агент, який має підрозділ без статусу юридичної особи, що надає послуги з тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі) не за місцем реєстрації такого податкового агента, зобов’язаний зареєструвати такий підрозділ як податкового агента туристичного збору у контролюючому органі за місцезнаходженням підрозділу.

7. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.

        8. По Любашівській селищній територіальній громаді платником вказаного податку є ФОП Артеменко Д.А.

        9.  Дане рішення набирає чинності з 01 січня 2024  року.

10. Доручити відділу загальної та організаційної роботи апарату виконавчого комітету селищної ради опублікувати дане рішення на офіційному веб-сайті Любашівської селищної ради.

  11. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Любашівської селищної ради з прав людини, законності, депутатської діяльності і етики та з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку.

 

 

 Селищний голова                                                                 Геннадій ПАВЛОВ

 

Додаток ставок туристичного збору за посиланням

https://lubashivska-gromada.gov.ua/docs/1404708/

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту  рішення Любашівської селищної ради Одеської області
 «Про встановлення розміру ставки туристичного збору на території Любашівської   селищної територіальної громади на 2024 рік»

            Аналіз  регуляторного впливу до проекту рішення «Про встановлення розміру ставки туристичного збору на території Любашівської  селищної територіальної громади на 2024 рік» підготовлено згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 № 308 та положень Податкового кодексу України.

 

I. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати

При запровадженні місцевих податків і зборів органам місцевого самоврядування на законодавчому рівні надано право запроваджувати максимально ефективну, для окремо взятого регіону, систему справляння місцевих податків і зборів.

Підпунктом 268.3.1. пункту 268.3 статті 268 ПКУ визначені граничні розміри ставок туристичного збору:

за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі) у розмірі:

до 0,5 відсотка – для внутрішнього туризму та до 5 відсотків – для вїзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

Відповідно до п. 10.3 ст. 10 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) місцеві ради в межах повноважень, визначених цим кодексом, вирішують питання щодо встановлення туристичного збору.

Проблема, яку планується розв’язати з прийняттям даного рішення, полягає у встановлені ставки туристичного збору згідно ст. 268 ПКУ, що, в свою чергу, забезпечить збільшення надходжень до місцевого бюджету.

Платниками туристичного збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію Любашівської територіальної громади та отримують послуги з тимчасового проживання (ночівлі) із зобов’язанням залишити місце перебування в зазначений строк.

Туристичний збір – це місцевий збір, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету.

 

II. Визначення цілей  регулювання.

Основними цілями  прийняття регуляторного акта є:

 - затвердження ставок туристичного збору відповідно до ст.268 Податкового кодексу України;

 - легалізація доходів суб`єктів господарювання, які надають місця для тимчасового проживання;

 - приведення мережі туристичної інфраструктури регіону у відповідність до вимог чинного законодавства;

 - підвищення рівня туристичного обслуговування в селищній територіальній громаді;

 - наповнення дохідної частини бюджету Любашівської селищної територіальної громади.

Даний проект рішення підлягає оприлюдненню через офіційний веб-сайт Любашівської селищної ради.

 

 

III. Визначення та оцінка  альтернативних способів досягнення зазначених цілей

 

Альтернатив вирішення даної проблеми не має, оскільки ПКУ чітко визначений перелік місцевих податків та зборів. Залучення додаткових джерел надходжень до місцевого  бюджету можливо лише з прийняттям нормативно – правового акту – рішення.

 

                                                                     2

Податковим кодексом України чітко визначено граничні межі ставок туристичного збору, а саме, у розмірі до 0,5 відсотка - для внутрішнього туризму та до 5 відсотків - для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня

звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення, при цьому, розмір встановлюється відповідною селищною  радою.

Ставка туристичного збору, запропонована проектом рішення Любашівської селищної ради, визначена у розмірі 0,2 відсотка - для внутрішнього туризму та  2 відсотка - для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

 

IV. Механізми, які  забезпечать розв’язання визначеної проблеми.

Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є прийняття рішення .

Запропонований нормативно – правовий акт відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.

 Основним завданням запропонованого проекту рішення є зміцнення ресурсної бази бюджету Любашівської селищної територіальної громади.

 

V. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей.

Перевагами у досягненні  визначених цілей є:

-  зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування;

-  збільшення надходжень до місцевого бюджету;

- підвищення рівня використання економічних ресурсів територіальної  громади, що надасть позитивний ефект для його мешканців;

- спрямування надходжень коштів на вирішення соціальних проблем, покращення інфраструктури та  збільшення фінансування  прийнятих програм. 

 

VI. Очікувані результати прийняття регуляторного акту.

         Очікуваними результатами прийняття регуляторного акту за методом аналізу вигод та витрат є:

 

Сфера впливу регуляторного акта

Вигоди

Витрати

Інтереси селищної територіальної громади

Встановлення єдиного порядку розрахунку та сплати туристичного збору на території територіальної громади.

Додаткові надходження  до місцевого  бюджету.

 

Процедура розробки проекту регуляторного акта.

Контроль за виконанням рішення.

Інтереси суб’єктів господарювання

Прозорий механізм сплати туристичного збору до  бюджету

Сплата збору.

Часові витрати на розрахунок збору, ведення обліку та надання податкової звітності.

Інтереси громадян

Отримання якісних та прозорих послуг.

Покращення стану прозорості дій селищної ради та можливість реалізації соціальних заходів у зв’язку з додатковими надходженнями до місцевого бюджету.

Час, затрачений на вивчення регуляторного акта. Додаткові витрати у вигляді сплати збору.

 

 

 

                                                                         3

 

VII. Обґрунтування строку дії регуляторного акта.

 

            Рішення є чинним до прийняття нового рішення.

 

VIII. Визначення показників  результативності  регуляторного акта.

Відстеження результативності дії зазначеного регуляторного акта передбачається за наступними критеріями:

- кількість суб’єктів та об’єктів оподаткування туристичним збором;

- сума надходжень до місцевого бюджету від сплати туристичного збору;

-   поінформованість суб’єктів господарювання щодо основних положень регуляторного акта надасть можливість їм уникати непорозумінь в частині справляння та сплати туристичного збору.  

 

IX. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту

Відстеження результативності регуляторного акту буде відбуватися в порядку передбаченому ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». 

Для проведення відстеження результативності будуть використані статистичні дані.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом щорічного затвердження бюджету та затвердження звіту про його виконання.

           Строки проведення базового, повторного та періодичного відстеження пропонується встановити у відповідності з вимогами Закону України «Про державну регуляторну політику у сфері господарської діяльності».

          Відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватися Фінансовим управлінням Любашівської селищної ради.

 

Начальник відділу правового забезпечення, зв’язків з

правоохоронними органами, цивільного захисту,

оборонної та мобілізаційної роботи

селищної ради                                                                                           Валентина ДОВГАНЮК

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь