Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2024 рік
Любашівська селищна рада повідомляє про розробку та винесення на публічне обговорення проекту рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2024 рік» та аналізу регуляторного впливу, який підготовлено з метою виконання вимог Податкового кодексу України про встановлення місцевих податків і зборів.
Розробником регуляторного акту є Фінансове управління Любашівської селищної ради.
Пропозиції та зауваження до регуляторного акту будуть прийматися від громадян протягом місяця (крім вихідних та святкових днів) Фінансовим управлінням Любашівської селищної ради за адресою: 66502, Одеська область, Любашівський район, вул. Володимира Князя, 132, тел. 2-22-10 та за електронною адресою: finupravlinnya_tg@ukr.net
П Р О Е К Т Р І Ш Е Н Н Я
_____ липня 2023 року № ______
Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на
нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки,
на 2024 рік
Керуючись статтею 266 Податкового кодексу України, пунктом 24 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою наповнення місцевого бюджету, Любашівська селищна рада
ВИРІШИЛА:
1. Установити на території Любашівської селищної територіальної громади ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та перелік пільг для фізичних і юридичних осіб згідно з додатком.
2. Дане рішення набирає чинності з 01 січня 2024 року.
3. Доручити відділу загальної та організаційної роботи апарату виконавчого комітету селищної ради опублікувати дане рішення на офіційному веб-сайті Любашівської селищної ради.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Любашівської селищної ради з прав людини, законності, депутатської діяльності і етики та з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку.
Селищний голова Геннадій ПАВЛОВ
Додаток за посиланням
https://lubashivska-gromada.gov.ua/docs/1405418/
Аналіз регуляторного впливу
до проекту рішення Любашівської селищної ради Одеської області
«Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2024 рік»
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Любашівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2024 рік» підготовлено згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 № 308 та положень Податкового кодексу України.
I. Визначення проблеми
Статтею 10 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено перелік місцевих податків і зборів. Згідно ст. 12 ПКУ до повноважень селищної ради віднесено питання про встановлення місцевих податків і зборів.
Одним із місцевих податків є податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки .
Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової нерухомості.
Згідно ст. 266.5.1. ПКУ ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням селищної ради залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.
База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.
Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
Ставки податку для об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб:
-
- Будівлі житлові (код 11) – 0,5 % мінімальної заробітної плати;
- Будівлі нежитлові (код 12) – 0,5 % мінімальної заробітної плати;
- Будівлі транспорту та засобів зв’язку (код 124), будівлі промислові та склади (код 125) – 0,1 % мінімальної заробітної плати;
- Резервуари, силоси та склади (код 1252) - 0,5 % мінімальної заробітної плати;
Прийняття цього регуляторного акта дасть можливість встановлення єдиного порядку здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
II. Визначення цілей регулювання:
Основними цілями прийняття регуляторного акта є:
- забезпечення дотримання вимог ПКУ щодо встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в межах визначених ПКУ граничних розмірів ставок;
- наповнення дохідної частини бюджету Любашівської селищної територіальної громади.
2
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей.
Альтернатив вирішення даної проблеми не має, оскільки ПКУ чітко визначений перелік місцевих податків та зборів. Залучення додаткових джерел надходжень до місцевого бюджету можливо лише з прийняттям нормативно – правового акту – рішення.
IV. Механізми, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Основним завданням запропонованого проекту рішення є зміцнення ресурсної бази місцевого бюджету. Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є прийняття рішення .
Запропонований нормативно–правовий акт відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.
Даний проект рішення підлягає оприлюдненню через офіційний веб-сайт Любашівської селищної ради.
V. Обгрунтування можливості досягнення визначених цілей
Перевагами у досягненні визначених цілей є:
- зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування;
- збільшення надходжень до місцевого бюджету;
- спрямування надходжень коштів на вирішення соціальних проблем, покращення інфраструктури та збільшення фінансування прийнятих програм.
VI. Очікувані результати прийняття регуляторного акта
Для визначення очікуваних результатів від прийняття даного регуляторного акта застосовуємо метод аналізу вигод і витрат.
Враховуються інтереси наступних цільових груп:
• селищної територіальної громади;
• суб’єктів господарювання;
• громадян.
Таблиця вигод та витрат
Сфера впливу регуляторного акта |
Вигоди |
Витрати |
Інтереси селищної територіальної громади |
Встановлення єдиного порядку розрахунку та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території громади Додаткові надходження до бюджету |
Процедура розробки проекту регуляторного акта. Контроль за виконанням рішення. |
Інтереси суб’єктів господарювання |
Прозорий механізм справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки |
Сплата податку. Часові витрати на розрахунок податку, ведення обліку та надання податкової звітності. |
Громадяни |
Отримання якісних та прозорих послуг. Покращення стану прозорості дій селищної ради та можливість реалізації соціальних заходів у зв’язку з додатковими надходженнями до місцевого бюджету. |
Час, затрачений на вивчення регуляторного акта. Додаткові витрати у вигляді сплати податку |
VII. Обґрунтування строку дії запропонованого регуляторного акта
Рішення є чинним до прийняття нового рішення.
VIII. Визначення показників результативності регуляторного акта
Основними критеріями, за якими оцінюватиметься результативність реалізації акта є:
- сума надходжень від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки до бюджету Любашівської селищної територіальної громади;
- кількість суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта.
IX. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту
Відстеження результативності регуляторного акту буде відбуватися в порядку передбаченому ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Для проведення відстеження результативності будуть використані статистичні дані.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом щорічного затвердження бюджету та затвердження звіту про його виконання.
Строки проведення базового, повторного та періодичного відстеження пропонується встановити у відповідності з вимогами Закону України «Про державну регуляторну політику у сфері господарської діяльності».
Відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватися Фінансовим управлінням Любашівської селищної ради.
Начальник відділу правового забезпечення, зв’язків з
правоохоронними органами, цивільного захисту,
оборонної та мобілізаційної роботи
селищної ради Валентина ДОВГАНЮК