A A A K K K
для людей із порушенням зору
Любашівська громада
Одеська область, Подільський район

Про встановлення ставок орендної  плати  на 2024 рік  за землі комунальної власності

Дата: 17.05.2023 11:34
Кількість переглядів: 1620

       Любашівська селищна рада повідомляє про розробку  та винесення на публічне обговорення проекту рішення  «Про  встановлення ставок орендної плати на 2024 рік за землі комунальної власності» та аналізу регуляторного впливу, який  підготовлено з метою виконання вимог Податкового кодексу України про встановлення місцевих податків і зборів.

 

    Розробником регуляторного акту є Фінансове управління Любашівської селищної ради.

     

     Пропозиції та зауваження до регуляторного акту будуть прийматися від громадян протягом місяця (крім вихідних та святкових днів) Фінансовим управлінням Любашівської селищної ради за адресою: 66502, Одеська область, Любашівський район, вул. Володимира Князя, 132, тел. 2-22-10 та за електронною адресою: finupravlinnya_tg@ukr.net

 

 

П Р О Е К Т    Р  І  Ш  Е  Н  Н  Я

 

____ липня 2023 року                                                                                № _____

 

Про встановлення ставок орендної  плати  на 2024 рік  за землі комунальної власності

 

Відповідно до п. 24 ст. 26, ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 288 Податкового кодексу України, статті 21 Закону України  «Про оренду землі»,  ст. 12 глави II Земельного кодексу України та з метою наповнення місцевого бюджету,  Любашівська селищна рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1.   Установити на території Любашівської  селищної територіальної громади розміри ставок орендної плати на 2024 рік за землі комунальної власності згідно з додатком.

 

2.  Привести у відповідність з даним рішенням договори оренди землі  шляхом укладання  додаткових угод про внесення змін до них (в частині розміру орендної плати).

 

3.  Дане рішення набирає чинності з 01 січня 2024  року.

 

4. Доручити відділу загальної та організаційної роботи апарату виконавчого комітету  селищної ради опублікувати дане рішення на офіційному веб-сайті Любашівської селищної ради.

 

      5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Любашівської селищної ради з прав людини, законності, депутатської діяльності і етики та з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку.

 

 

Селищний голова                                                                                  Геннадій ПАВЛОВ

 

 

Аналіз регуляторного впливу

 

до  проекту рішення Любашівської селищної ради   «Про встановлення ставок орендної плати на 2024 рік за землі комунальної власності»

 

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення «Про встановлення ставок орендної плати на 2024 рік за землі комунальної власності» підготовлений  відповідно до статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 та положень Податкового кодексу України.

 

І. Визначення  проблеми

 

Відповідно до статті 21 Закону України «Про оренду землі»  орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі.

Відповідно до п.п. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов’язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (п. 288.2 ст. 288 ПКУ).

Об’єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду (п. 288.3 ст. 288 ПКУ).

        Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (п. 288.1 ст. 288 ПКУ).  

        Оренда землі має безпосередній вплив на економіку територіальної громади та є джерелом наповнення місцевого бюджету. Розмір орендної плати визначається в залежності від цільового призначення землі. 

        Тому виникає необхідність встановити ставки  орендної плати на 2024 рік за землі комунальної власності на території Любашівської селищної територіальної громади (далі – селищної ТГ) шляхом прийняття відповідного рішення.

 

ІІ. Визначення  цілей  регулювання

Основними цілями прийняття регуляторного акта є:

 - дотримання законодавства, що регулює порядок нарахування плати за землю в частині встановлення ставок  орендної плати за землю;

 - збільшення надходжень до бюджету Любашівської селищної територіальної громади, що забезпечить вирішення   соціально-економічних питань;

- створення сприятливих, передбачуваних умов для розвитку підприємництва на території  селищної ТГ.

 

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей

 

Альтернатив вирішення даної проблеми не має, оскільки ПКУ чітко визначений перелік місцевих податків та зборів. Залучення додаткових джерел надходжень до місцевого  бюджету можливо лише з прийняттям нормативно – правового акту – рішення.

 

IV.  Механізми, які  забезпечать розвязання визначеної проблеми

 

Основним завданням запропонованого проекту рішення є зміцнення ресурсної бази місцевого бюджету. Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є прийняття рішення .

 

                                                                2

 

Запропонований нормативно – правовий акт відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме : доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.

Даний проект рішення підлягає оприлюдненню через офіційний веб-сайт Любашівської селищної ради.

 

V. Обгрунтування можливості досягнення визначених цілей

Перевагами у досягненні  визначених цілей є:

-  зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування;

-  збільшення надходжень до місцевого бюджету;

- спрямування надходжень коштів на вирішення соціальних проблем, покращення інфраструктури та  збільшення фінансування  прийнятих програм. 

 

VI. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

 

Для визначення очікуваних результатів від прийняття даного регуляторного акта застосовуємо метод аналізу вигод і витрат.

Враховуються інтереси наступних цільових груп:
•    селищної територіальної громади;
•    суб’єктів господарювання;
•    громадян.

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням Любашівської селищної ради

від ____ липня 2023 р. № _______     

 

РОЗМІРИ ОРЕНДНОЇ ПЛАТИ ЗА ЗЕМЛІ  КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ

на 2024 рік

№ п/п

Функціональне використання земельної ділянки

Ставка орендної плати

 (% від нормативної грошової оцінки землі)

І.

Землі сільськогосподарського призначення

 

1.

Землі під розміщення господарських споруд, дворів, інших забудов

3

2.

Для ведення городництва

5

3.

Землі під сіножаттями та пасовищами

6

4.

Землі під громадськими пасовищами

3

ІІ.

 Землі водного фонду

 

1.

Для рибогосподарських потреб:

 

1.1

Площею до 50 га

6

1.2

Площею більше 50 га

3

ІІІ.

Землі житлової та громадської забудови

 

1.

Земельні ділянки під індивідуальними гаражами

1

2.

Земельні ділянки під багатоквартирними житловими будинками, які передаються в користування на умовах оренди ОСББ

1

3.

Земельні ділянки  для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)

0,3

4.

Для зареєстрованих релігійних, благодійних, громадських організацій, які не займаються підприємницькою діяльністю

0,5

5.

Земельні ділянки  для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), які використовуються для здійснення комерційної діяльності

12

6.

Інше використання

3

ІV.

Землі комерційного використання; Землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення; Землі технічної інфраструктури; Землі рекреаційного призначення

 

1.

Всіх видів функціонального використання до 100 кв.м.

8

2.

Всіх видів функціонального використання від 101 до  200 кв.м.

7

3.

Всіх видів функціонального використання від 201 до 1500 кв.м

6

4.

Всіх видів функціонального використання від 1500 до 8000 кв.м

5

5.

Всіх видів функціонального використання від 8000 та більше

3

6.

Для тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного та іншого призначення (МАФ) для здійснення підприємницької діяльності (контейнерів, кіосків), для розміщення та експлуатації об’єктів та споруд телекомунікації

12

7.

Для новостворених фізичних та юридичних осіб  за

перший рік діяльності

1

8.

Для земель під об’єктами будівництва до введення їх в експлуатацію

0,5

9.

Для земель під забудовами, які не здійснюють діяльність

1

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь