Любашівська громада
Одеська область, Подільський район

Аналіз регуляторного впливу на рішення Любашівської селищної ради Одеської області " Про встановлення розміру ставки туристичного збору на території Любашівської  селищної територіальної громади на 2025 рік"

Дата: 18.06.2024 08:20
Кількість переглядів: 72

Аналіз

регуляторного впливу на рішення Любашівської селищної ради Одеської області
" Про встановлення розміру ставки туристичного збору на території Любашівської  селищної територіальної громади на 2025 рік"

            Аналіз  регуляторного впливу проекту рішення Любашівської селищної ради "Про встановлення розміру ставки туристичного збору на території Любашівської  об’єднаної територіальної громади на 2020 рік" підготовлено згідно з вимогами Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 № 308.

 

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.

З метою залучення до бюджету смт. Любашівки додаткових надходжень, відповідно до норм п. 10.4  ст. 10, п. 12.3  ст. 12,  ст. 268 Податкового кодексу України, виникла необхідність у запровадженні туристичного збору на території Любашівської селищної ради.

При запровадженні місцевих податків і зборів органам місцевого самоврядування на законодавчому рівні надано право запроваджувати максимально ефективну, для окремо взятого регіону, систему справляння місцевих податків і зборів.

Проблема, яку планується розв’язати з прийняттям даного рішення, полягає у встановлені ставки туристичного збору згідно чинного законодавства, що, в свою чергу, забезпечить стабільність та збільшення надходжень до міського бюджету.

Існуючу проблему – врегулювання питання щодо затвердження туристичного збору необхідно вирішити шляхом прийняття рішення селищною радою з урахуванням норм розділу XII „Місцеві податки і збори” Податкового кодексу України.

Туристичний збір сплачується громадянами України, іноземцями, а також особами без громадянства, які прибувають на територію Любашівської селищної ради та отримують послуги з тимчасового проживання (ночівлі) із зобов’язанням залишити місце перебування в зазначений строк.

Туристичний збір – це місцевий збір, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету.

 

2. Визначення цілі державного регулювання.

Основними цілями  прийняття регуляторного акту є:

- затвердження ставок туристичного збору відповідно до ст.268 Податкового кодексу України;

- легалізація доходів суб`єктів господарювання, які надають місця для тимчасового проживання;

- приведення мережі туристичної інфраструктури регіону у відповідність до вимог чинного законодавства;

- підвищення рівня туристичного обслуговування в місті.

 

3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу.

Альтернатив вирішення даної проблеми не має, оскільки Податковим кодексом України чітко визначений перелік місцевих податків та зборів.

Залучення додаткових джерел надходжень до міського бюджету можливо лише з прийняттям нормативно – правового акту – рішення.

Податковим кодексом України чітко визначено граничні межі ставок туристичного збору, а саме, у розмірі до 0,5 відсотка - для внутрішнього туризму та до 5 відсотків - для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення, при цьому, розмір встановлюється відповідною селищною  радою.

Ставка туристичного збору, запропонована проектом рішення Любашівської селищної ради, визначена у розмірі 0,5 відсотка - для внутрішнього туризму та до 5 відсотків - для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

 

4. Опис механізму, який пропонується застосувати для розв'язання проблеми, і відповідних заходів.

Основним завданням запропонованого проекту рішення є зміцнення ресурсної бази селищного бюджету.

Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є прийняття рішення .

Запропонований нормативно – правовий акт відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме : доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.

Даний проект рішення підлягає оприлюдненню через засоби масової інформації або через офіційний веб-сайт селищної ради.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей.

Перевагами у досягненні  визначених цілей є:

-  зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування;

-  збільшення надходжень до бюджету;

- підвищення рівня використання економічних ресурсів селища, що надасть позитивний ефект для його мешканців;

- спрямування надходжень коштів на вирішення соціальних проблем населення та покрашення інфраструктури міста, збільшення фінансування міських програм. 

 

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акту.

Сфера впливу регуляторного акта

Вигоди

Витрати

Інтереси органів місцевого самоврядування

Покращення інфраструктури та благоустрою, що відобразиться на іміджі селища.

Встановлення єдиного порядку розрахунку та сплати туристичного збору на території селища.

Туристичний збір прямо пропорційно вплине на надходження до бюджету.

Удосконалення системи місцевого оподаткування.

Процедура розробки проекту нового регуляторного акту

Інтереси суб’єктів господарювання

Введення туристичного збору не зменшить рівень доходів, що отримують податкові агенти від зайняття підприємницькою діяльністю.

Сплата туристичного збору.

Часові витрати на розрахунок туристичного збору, ведення обліку та надання податкової звітності.

Інтереси територіальної громади

Надходження коштів від впровадження туристичного збору будуть спрямовані на покращення інфраструктури ОТГ, збільшення фінансування місцевих бюджетних програм.

Покращення рівня життя та добробуту громади та її соціальної інфраструктури.

Покращення стану прозорості дій влади та можливість реалізації соціальних заходів у зв’язку з додатковими надходженнями до селищного бюджету.

Збільшення витрат на проживання (ночівлю) в готелях, гуртожитках для приїжджих, закладах готельного типу, у будинках (квартирах), що здаються в найм юридичними особами та фізичними особами - підприємцями.

 

7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта.

Термін дії запропонованого регуляторного акта необмежений у зв’язку з можливістю внесення до нього змін, доповнень та його відміни у разі зміни чинного законодавства та в інших необхідних випадках.

 

8. Визначення показників  результативності  регуляторного акта.

Відстеження результативності дії зазначеного регуляторного акта передбачається за наступними критеріями:

- кількість суб’єктів та об’єктів оподаткування туристичним збором;

- сума надходжень до міського бюджету туристичного збору.

-    поінформованість суб’єктів господарювання щодо основних положень регуляторного акта надасть можливість їм уникати непорозумінь в частині справляння та сплати туристичного збору.  

 

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту:

            Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Любашівською селищною радою.

       Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта буде здійснюватись до набуття чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних.

        Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись через рік після набрання ним чинності шляхом аналізу статистичних даних у порівнянні з базовим відстеженням.

 

 

 

 

Начальник відділу

правового забезпечення                                                                             Ганна САДОВА

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь