Аналіз регуляторного впливу на рішення Любашівської селищної ради Одеської області "Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на 2025 рік"
Аналіз
регуляторного впливу на рішення Любашівської селищної ради Одеської області
"Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на 2025 рік"
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Любашівської селищної ради "Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2020 рік" підготовлено згідно з вимогами Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 № 308.
1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв'язати шляхом регулювання господарських відносин.
Статтею 10 Податкового кодексу України визначено перелік місцевих податків і зборів. Згідно ст. 12 Податкового кодексу України до повноважень селищної ради віднесено питання про встановлення місцевих податків і зборів.
Одним із місцевих податків є податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки .
Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової нерухомості.
Згідно ст. 266.5.1. Податкового Кодексу України ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням селищної ради залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.
База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.
Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
Ставки податку для об’єктів нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб:
-
- Будівлі житлові (код 11) – 0,5 % мінімальної заробітної плати;
- Будівлі нежитлові (код 12) – 0,5 % мінімальної заробітної плати;
- Будівлі транспорту та засобів зв’язку (код 124), будівлі промислові та склади (код 125) – 0,1 % мінімальної заробітної плати;
- Резервуари, силоси та склади (код 1252) - 0,5 % мінімальної заробітної плати.
Прийняття цього регуляторного акту дасть можливість встановлення єдиного порядку здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
2. Цілі регулювання:
- забезпечення дотримання вимог Податкового кодексу України;
- встановлення в селищі ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в межах, визначених Податковим кодексом України, граничних розмірів ставок;
- наповнення дохідної частини місцевого бюджету
3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей.
Альтернативою запропонованому регуляторному акту може бути внесення відповідних змін до чинного законодавства.
4. Механізм розв’язання проблеми
Зазначену проблему планується розв'язати шляхом затвердження Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, яким передбачено встановлення ставок в максимальному розмірі, передбаченому Податковим кодексом України.
Дане рішення підлягає оприлюдненню на дошці об’яви Любашівської селищної ради.
Ступінь ефективності даного регуляторного акта буде оцінуватися за результатами аналізу розміру надходжень сум сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки до бюджету.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта
Цілі досягаються усім змістом рішення, оскільки в ньому чітко визначено ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, об’єкт та оподаткування, порядок обчислення суми податку. Проект рішення встановлює чіткі вимоги та регулює права та обов’язки суб’єктів, на які поширюється його дія. На даний час немає об’єктивних обставин, які б перешкоджали впровадженню та виконанню вимог акту фізичними і юридичними особами.
6. Очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акта.
Позитивним наслідком прийняття проекту рішення є надходження до місцевого бюджету.
Прийняття рішення дозволить досягти встановлених цілей з найменшими витратами для суб'єктів господарювання, громадян та органу місцевого самоврядування.
Сфера впливу |
Вигоди |
Витрати |
Органи місцевого самоврядування |
Встановлення єдиного порядку розрахунку та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території громади Додаткові надходження до бюджету |
Процедура розробки регуляторного акту(витрати робочого часу спеціалістів пов'язані з підготуванням регуляторного акту та витрати на оприлюднення проекту рішення в газеті та/або на офіційному сайті |
Податкові агенти |
Прозорий механізм справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки |
Витрати відсутні. Обов'язки щодо справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та його |
Споживачі |
Можливість реалізації соціальних заходів у зв’язку з додатковими надходженнями до міського бюджету |
|
7. Обґрунтування строку дії запропонованого регуляторного акту
Термін дії регуляторного акту один рік (бюджетний).
8. Показники результативності регуляторного акту
Основними критеріями, за якими оцінюватиметься результативність реалізації акта є:
- розмір надходжень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки до міського бюджету;
- кількість суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту:
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Любашівською селищною радою.
Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта буде здійснюватись до набуття чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись через рік після набрання ним чинності шляхом аналізу статистичних даних у порівнянні з базовим відстеженням.
Начальник відділу
правового забезпечення Ганна САДОВА