Аналіз регуляторного впливу на рішення Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2025 рік»
Аналіз
регуляторного впливу на рішення Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області
«Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2025 рік»
Цей аналіз підготовлено відповідно до ст. ст. 1, 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта».
І. Визначення та аналіз проблеми
Проблема, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин, пов’язана з тим, що відповідно до Податкового кодексу встановлено граничні розміри ставок та органам місцевого самоврядування надано право встановлення розміру ставок земельного податку на території Любашівської селищної територіальної громади на 2025 рік.
Особливу увагу треба приділити розміру ставки земельного податку за землі в межах населених пунктів Любашівської селищної ради в залежності від цільового призначення землі. Згідно Податкового кодексу України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом. У разі якщо селищна рада не прийняла рішення, плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному.
Згідно ст. 274.1. ПКУ ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для лісових земель - не більше 0,1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
Згідно ст. 274.2. ПКУ ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності).
ІІ. Визначення цілей державного регулювання
Метою прийняття і запровадження даного регуляторного акту є:
- дотримання законодавства, що регулює порядок нарахування плати за землю в частині встановлення ставок земельного податку та орендної плати;
- збільшення надходжень до бюджету селищної ради, що забезпечить вирішення деяких соціально-економічних проблем;
- створення сприятливих, адекватних, передбачуваних умов для розвитку підприємництва на території Любашівської селищної ОТГ.
ІІІ. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей
Перша альтернатива – не прийняття рішення Любашівською селищною радою «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2025 рік», у відповідності до прийнятого Закону України «Про Державний бюджет України», приведе до втрат коштів місцевого бюджету та при персональному розгляді надання земельних ділянок окремим фізичним та юридичним особам, приведе до створення неоднакових підходів та різного тлумачення під нормативних актів селищної ради суб´єктами підприємницької діяльності.
Така альтернатива є неприйнятною.
Друга альтернатива – прийняття даного рішення Любашівською селищною радою забезпечить загальний та прозорий порядок нарахування земельного податку відповідно до грошової оцінки з урахуванням функціонального використання земельних ділянок.
Аналізуючи вищевикладену альтернативу, дійшли висновку, що запропонований до розгляду проект регуляторного акту є найбільш придатними до впровадження, оскільки:
- керуючись ст. 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» надається можливість суб’єктам господарювання, громадянам та владі визначити компромісне рішення, яке збалансувало інтереси всіх сторін.
IV. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акту
Головною метою державного регулювання при прийнятті запропонованого рішення є створення сталих умов для розвитку всіх суб’єктів господарювання в даній сфері та збільшення надходжень до місцевого бюджету. Отримані кошти нададуть можливість успішно реалізувати Програму соціально-економічного розвитку Любашівської селищної ради.
V. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей
Виконання заходів даного регуляторного акту забезпечить:
- тісну та ефективну співпрацю суб’єктів підприємництва з органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, громадськими організаціями;
- збільшення частки малого та середнього підприємництва у загальному обсязі випуску продукції (робіт, послуг);
- збалансованість і прозорість у сплаті суб’єктами господарювання місцевих податків та зборів;
- збільшення рівня ефективності використання земель;
- забезпечення збільшення надходження грошових коштів від податку за землю до бюджету.
VI. Визначення очікуваних результатів – метод аналізу вигод та витрат
Запропонований проект рішення Любашівської селищної ради не потребує додаткових фінансових витрат на його впровадження з боку суб’єктів господарювання.
Сфери та види впливу регулювання.
Інтереси громадян – отримання якісних послуг.
Інтереси суб’єктів господарювання – встановлення чітких та прозорих правил визначення плати за землю.
Інтереси Любашівської селищної ради - раціональне використання землі з метою наповнення дохідної частини місцевого бюджету від плати за землю.
Головним очікуваним результатом прийняття зазначеного рішення є поповнення бюджету Любашівської селищної ради. У разі прийняття запропонованого проекту рішення прогнозується, що загальні надходження земельного податку до селищного бюджету у 2025 році зростуть.
Законодавством України визначено, що господарська діяльність суб’єктів господарювання у сфері суспільного виробництва здійснюється з метою одержання економічних і соціальних результатів та з ціллю одержання прибутків.
Очікуваними результатами прийняття регуляторного акту за методом аналізу вигод та витрат є:
Вигоди |
Витрати |
Сфера інтересів держави |
|
|
1.Збільшення навантаження на працівників селищної ради. Витрати, пов’язані зі збільшенням документообігу. 2. Витрати на розповсюдження та тиражування прийнятого рішення. |
Сфера інтересів суб’єктів господарювання |
|
|
|
Сфера інтересів громадян |
|
|
|
VII. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акту
Темін дії регуляторного акту один рік (бюджетний). У разі надходження пропозицій, зауважень чи змін в податковому законодавстві можливо буде внести до рішення відповідні зміни чи доповнення.
VIII. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Відстеження результативності регуляторного акту буде відбуватися в порядку передбаченому ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Для проведення відстеження результативності будуть використані статистичні дані.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом щорічного затвердження бюджету та затвердження звіту про його виконання.
Строки проведення базового, повторного та періодичного відстеження пропонується встановити у відповідності з вимогами Закону України «Про державну регуляторну політику у сфері господарської діяльності».
Начальник відділу
правового забезпечення Ганна САДОВА