QR-код в “Дії”: хто може створити послугу і як він працює
QR-код в “Дії”: хто може створити послугу і як він працює
Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус», який набрав чинності з 23 серпня 2021 року, громадянам України надається право використовувати електронний паспорт (е-паспорт).
Наразі Україна стала першою державою у світі, в якій електронні документи у смартфонах стали повними юридичними аналогами паперових чи пластикових.
Міністерством цифрової трансформації України запроваджено послугу Дія.QR, яка дозволяє безкоштовно створити QR-код, за яким можна отримувати електронні копії цифрових документів користувачів Дії на свою електронну пошту. Таку послугу може отримати малий та середній бізнес, громадські організації, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, в тому числі ЦНАП, навчальні та медичні заклади.
Послуга Дія.QR працює наступним чином:
Надавач адміністративної послуги, який пройшов перевірку в Дії, створює в особистому кабінеті на порталі Дія статичний QR-код для певної послуги та розміщує у доступному місці — там, де користувачі отримують послуги.
Користувач зчитує QR-код сканером QR-кодів застосунку Дія, щоб поділитись цифровою копією.
У застосунку з'являється запит на підтвердження відправлення копій цифрових документів. Він містить назву, адресу та перелік запитуваних документів.
Користувач у Дії підтверджує передачу своїх даних. Дія автоматично сформує чернетку листа з копіями цифрових документів. Користувачу просто потрібно натиснути “Надіслати”.
Запитувач отримує копії цифрових документів на свою електронну адресу.
Копія цифрового документа — це відображення в електронному вигляді інформації про вас, яка міститься в державних реєстрах. Така копія, завірена кваліфікованим електронним підписом Дії, передається отримувачу у pdf-форматі. На ній вказана точна дата кваліфікованого електронного підпису.
Важливо, що надавач адміністративної послуги не зможе вимагати від клієнта додаткові копії документів і надлишкові копії даних. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, юридичні та фізичні особи під час обробки персональних даних забезпечують виконання вимог Закону України “Про захист персональних даних” у зв’язку з отриманням електронних копій (відомостей, даних).
Через Дію можна отримати копії наступних документів:
— паспорт громадянина України (ID-картка);
— паспорт громадянина України для виїзду за кордон (біометричний та небіометричний);
— картка платника податків (РНОКПП);
— свідоцтво про народження дитини (відображається в застосунку батьків);
— довідка ВПО;
— посвідчення водія;
— свідоцтво на реєстрацію транспортного засобу;
— документ про освіту;
— посвідчення ветерана.
Застосування послуги Дія.QR надає наступні переваги:
оптимізація процесу надання послуг;
дотримання прав громадян на отримання адміністративної послуги;
шеринг копій цифрових документів;
підтвердження особи за декілька секунд;
швидкий пошук документів у базі даних;
економія коштів на папір, принтер, зберігання та утилізацію паперових копій.
До використання послуги Дія.QR вже долучились Любашівська селищна рада, Управління «Центр надання адміністративних послуг» , навчальні та медичні заклади, комунальні установи Любашівської територіальної громади, які надають послуги та потребують надання певних документів.