Любашівська громада
Одеська область, Подільський район

Аналіз регуляторного впливу на рішення Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області «Про внесення змін та доповнень до рішення Любашівської селищної ради від 12.07.2024 року № 6901 «Про встановлення ставок орендної  плати  на 202

Дата: 18.04.2025 11:16
Кількість переглядів: 55

Аналіз

регуляторного впливу на рішення Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області

«Про внесення змін та доповнень до рішення Любашівської селищної ради від 12.07.2024 року № 6901 «Про встановлення ставок орендної  плати  на 2025 рік  за землі комунальної власності»

 

Цей аналіз підготовлено відповідно до ст. ст. 1, 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта». 

 

І. Визначення та аналіз проблеми

 

     Проблема,  яку пропонується розвязати шляхом державного регулювання господарських відносин, повязана з тим, що особливу увагу треба приділити розміру орендної плати за земельні ділянки  державної або комунальної власності для городництва та категорії платників (орендарів). Зважаючи на триваючий в Україні воєнний стан та неспроможність громадян сплачувати орендну плату за земельні ділянки, надані в користування для ведення городництва, в тому числі через додаткове фінансове навантаження у зв’язку з підвищенням ставки орендної плати з 5% до 8%, враховуючи численні звернення громадян щодо зменщення розміру орендної плати та наявного ризику втрат до бюджету через несплату громадянами орендної плати у встановленому розмірі, Любашівською селищною радою у відповідності до положень статті 762 Цивільного кодексу України, статті 286 Господарського кодексу України, статті 12 Земельного кодексу України , пункту 24 статті 26, статей 59 та 69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 288 Податкового кодексу України, статей 21, 30 Закону України  «Про оренду землі» прийнято рішення про необхідність зниження ставки орендної плати за користування земельними ділянками для городництва до рівня минулого року.

 

ІІ. Визначення  цілей  державного регулювання

 

  Метою прийняття і запровадження даного регуляторного акту є:

 - дотримання законодавства, що регулює порядок нарахування плати за землю в частині встановлення ставок  орендної плати за землю;

 - стабілізації надходжень до бюджету селищної ради, що забезпечить вирішення деяких  соціально-економічних проблем;

- створення сприятливих, адекватних, передбачуваних умов для наледного оформлення права користування земельними ділянками для городництва на території ОТГ.

 

ІІІ. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей

 

     Перша альтернатива – не прийняття рішення Любашівською селищною радою  «Про внесення змін та доповнень до рішення Любашівської селищної ради від 12.07.2024 року № 6901 «Про встановлення ставок орендної  плати  на 2025 рік  за землі комунальної власності», та відповідно, зменшення ставки орендної плати, приведе до  втрат коштів місцевого бюджету та при  персональному розгляді надання земельних ділянок окремим фізичним особам, приведе до створення неоднакових  підходів та різного тлумачення під нормативних актів селищної ради.

            Така альтернатива є неприйнятною.

 

     Друга альтернатива – прийняття даного рішення Любашівською селищною радою забезпечить загальний та прозорий  порядок нарахування орендної плати відповідно до грошової оцінки з урахуванням функціонального використання земельних ділянок при наданні їх в оренду.

 

      Аналізуючи вищевикладену альтернативу, дійшли висновку, що запропонований до розгляду проект регуляторного акту є найбільш придатними до впровадження, оскільки:

  • керуючись ст. 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» була надана можливість громадянам та владі визначити компромісне рішення, яке збалансувало інтереси всіх сторін.

 

IV. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розвязання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акту

 

      Головною метою державного регулювання при прийнятті запропонованого рішення є створення сталих умов для розвитку всіх субєктів господарювання в даній сфері та збільшення надходжень до місцевого бюджету. Отримані кошти нададуть можливість успішно реалізувати Програму соціально-економічного розвитку Любашівської селищної ради.

 

V. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей

 

      Виконання заходів даного регуляторного акту забезпечить:

  • тісну та ефективну співпрацю громадян з органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, громадськими організаціями;
  • збалансованість і прозорість у сплаті громадянами орендної плати за землю;
  • збільшення рівня ефективності використання земель;
  • забезпечення збільшення надходження грошових коштів від орендної плати за землю до бюджету.

 

 

VI. Визначення очікуваних результатів – метод аналізу вигод та витрат

 

     Запропонований проект  рішення Любашівської селищної ради не потребує додаткових фінансових витрат на його впровадження з боку суб’єктів господарювання.

            Сфери та види впливу регулювання.

         Інтереси громадян – отримання якісних послуг.

            Інтереси Любашівської селищної ради -  раціональне використання землі з метою наповнення дохідної частини місцевого бюджету від орендної плати за землю.

Головним очікуваним результатом прийняття зазначеного рішення є поповнення бюджету Любашівської селищної ради. У разі прийняття запропонованого проекту рішення прогнозується, що загальні надходження орендної плати за землю до селищного  бюджету у 2025 році будуть стабільними.

      Очікуваними результатами прийняття регуляторного акту за методом аналізу вигод та витрат є:

 

Вигоди

Витрати

Сфера інтересів держави

  1. Недопущення безоплатного використання землі населених пунктів селищної ОТГ.
  2. Усунення розбіжностей в поглядах на орендні відносини.
  3. Забезпечення раціонального використання земель населених пунктів селищної ОТГ.
  4. Справедливе та прозоре регулювання земельних відносин.

 

1.Збільшення навантаження на працівників селищної ради.

Витрати, пов’язані  зі   збільшенням документообігу.

2. Витрати на розповсюдження та тиражування прийнятого рішення.

Сфера інтересів громадян

  1. Отримання  якісних та прозорих послуг при укладанні договорів оренди.
  2. Створення сприятливих умов для отримання земельної ділянки в оренду.
  1. Час затрачений на вивчення регуляторного акту.
  2. Затрати коштів на оформлення договорів оренди землі.
  3. Штрафні санкції при недотриманні договірних умов щодо плати за землю.

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акту

 

      Темін дії регуляторного акту один рік (бюджетний). У разі надходження пропозицій, зауважень чи змін в податковому законодавстві можливо буде внести до рішення відповідні зміни чи доповнення.

 

VIII. Визначення показників результативності регуляторного акту

 

         Показниками результативності даного регуляторного акта є:

Цільова група –фізичні особи населених пунктів селищної ОТГ, які отримали в оренду земельні ділянки та уклали  договори оренди.

     1. Кількість фізичних осіб, які отримали договори  оренди землі.

2.  Кількість правоустановчих документів на право користування землею. 

3.  Стабільність надходжень до місцевого бюджету.

4.  Рівень інформованості громадян.

 

 

ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

 

 Відстеження результативності регуляторного акту буде відбуватися в порядку передбаченому ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». 

 Для проведення відстеження результативності будуть використані статистичні дані.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом щорічного затвердження бюджету та затвердження звіту про його виконання.

      Строки проведення базового, повторного та періодичного відстеження пропонується встановити у відповідності з вимогами Закону України «Про державну регуляторну політику у сфері господарської діяльності».

 

 

Начальник відділу

правового забезпечення                                                                          Ганна САДОВА

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь